Sista inlägget före flytten

Ja, nu börjar jag mentalt ställa in mig på att lämna den här platsen. Det känns märkligt. Jag hoppas bara allt går bra med Ted och med fläcken i golvet. Det är en smäll jag lär få ta i vilket fall.

I övrigt har jag varit grymt duktig idag. Jag har varit på sopstationen, gett bort saker till kyrkans höstmarknad. Fotbollsspelet får stå kvar, Ted har gått med på att visa upp det för eventuella Blocket-köpare.

Och jag har fått loss diskmaskinen och pluggat den, jag har sagt upp Shurgardförrådet och jag har hunnit med en hel del, helt enkelt.

Det som återstår på min långa lista från i morse är:
() fixa nycklarna från Frida (de är till postboxen, så det är ingen stress)
() lämna tillbaks bilen (det gör jag förmodligen på torsdag eller fredag när ALLT verkligen är klart)
() dra ur alla datasladdar och strömsladdar - när jag skrivit klart den här posten.
() fyll badkaret med städgrejorna jag behöver för att städa lägenheten (gör jag när jag har duschat vilket jag ska göra efter den här posten, innan jag drar sladdarna).


That's it. Från 22 punkter ner till 4. Men så däckade jag också i fåtöljen mellan sju och halvnio. Undrar hur jag ska kunna sova. Jag ska duscha nu, ta en kort promenad och rensa tankarna.

Att flytta handlar egentligen inte primärt om att jag ska få närmre till jobbet, för er som tror det. Det är visserligen en del av det, att göra vardagen lite mer stabil och mindre stressfylld, och i det har den ett syfte. Det ska inte glömmas. Ett annat är att jag ska få bo med en av mina bästa vänner, Fredrik, och inte vara helt själv, men ändå ha min frihet.

Men viktigast av allt är att flytten är ett mentalt steg, en del i den utvecklingen som jag påbörjade i och med kraschen. Inte kraschen med bilen utan den mentala och emotionella kraschen förra hösten. Jag lämnade en gång Åstorp och åkte till "mina drömmars stad" (förlåt, Fogelström), Malmö. Jag kom till Malmö första gången på Tolkienläger som tolvåring och steg ut vid stationen och såg stan glittra. Jag tänkte: "här ska jag bo när jag blir stor, vilken metropol!"

Och det gjorde jag. När jag skulle lämna de sista resterna av barndomen bakom mig och stiga in i ett självständigt liv som ung vuxen flyttade jag till Malmö, mycket för att Peter bodde där, en av Tolkienkillarna, och jag kände Peter och hans mamma Helene. Cirkeln sluts - imorgon natt sover jag hos Peter och hans sambo Frida (nej, inte samma som min kompis Frida, annan Frida).

Nu lämnar jag också kanske den ungdomen och den delen av mitt liv som ändå präglats av att låta livet kasta mig fram och tillbaka lite som en kork på havet och åka upp och ner i den emotionella rutschkanan. Jag vet ungefär vad jag vill med livet och viket syfte jag har, men jag har inte riktigt modet än att ta steget fullt ut. Så jag börjar i Göteborg med att hitta en balans och en rutin i vardagen, en harmoni och en möjlighet att blicka framåt.

Därefter får vi se vad som händer. Jag kommer säkert dithän livet drar mig, jag ska bara våga...

Sov gott, älska varandra och glöm inte stanna upp i vardagen.

Kommentarer
Postat av: Joakim

Lycka till med flytten! Och glöm inte att du är skåning (Åstorpare! :) ) så börja inte med nått "Ööhh, de e la gôtt å etaa liiite fessk äfterrr Änglanaa spelat på Ulleviiii." ;) /Kram Joakim

2006-11-15 @ 09:09:28
Postat av: Cellen

I know what I must do, it´s just that I´m afraid to do it. Have faith one must, master KB / padawan going on Jedi

2006-11-15 @ 10:17:08
Postat av: Kajsa

Jo, jag brukar tänka, att när nagot händer, sa är det för att det var meningen. Det behövde hända, för att nagot annat skulle kunna hända som följ av det som hände. Och om det som hände var nagot hemskt, som gjorde ont, sa tänker jag att det kanske egentligen skulle hänt nagot ännu hemskare, som gjort ännu ondare, men att det som faktiskt hände, var det bästa, om det nu skulle hända nagot. Det var nan som mejlade en historia nan gang om en fattig familj, som levde pa mjölken som deras enda ko gav. Familjen hade en skyddsängel, och en lärlingsängel. En morgon, när familjen vaknade, sa hade döden kommit, och tagit kon. Familjen blev sa ledsen, och lärlingsängeln förstod inte hur skyddsängel kunde lata det hända. Da förklarade skyddsängeln att döden egentligen kommit för att hämta frun, men fick endast med sig kon, tack vare skyddsängeln. Sa var det nagot om nan rikedom som fanns i källarn ocksa, men den delen minns jag inte.
Tack vare sidan, sa har jag ju liksom lärt känna Kusin Björn (Lillis enlig SissMaria) mycket bättre, och det är jag tacksam för! Känner samhörighet!
Lycka till nu da, och fortsätt skriva!
KRAM

2006-11-15 @ 21:24:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0