Sista dagen som Malmöboende

Ja, så sitter man i Peter och Fridas vardagsrum. Besiktningen är klar nu. Christel, Ted och jag samlades vid nio och kollade igenom lägenheten. Vi tittade på fläcken, jag körde mitt lilla snack som jag förberett och det var inga problem. Ted tar över lägenheten som den är och ser inga problem med fläcken alls. Som tack får han behålla fotbollsspelet som jag ändå inte lyckats göra mig av med.

Men jag ska lägga upp flyttkartongerna på blocket tänkte jag.

I vilket fall, nu har jag lämnat nycklarna och ansvaret för lägenheten. På tisdag/onsdag kommer flyttgubbarna att hämta det sista i källaren och sen kommer det upp till Göteborg på onsdag.

Nu regnar det jobbgrejor över mig eftersom jag varit borta. Jag ska förresten, som ett led i mitt försök att äga min tid lite bättre, skaffa ytterligare en mobil, med nummer som ingen på jobbet har. Så har jag en mobil för jobbet, en mobil för mitt företag - och så en mobil som är bara min. Så kan jag stänga jobbmobilen när jag åker från jobbet, stänga företagsmobilen vid 19-tiden och sen bara ha min privata efter det. Eller nåt sånt. :)

Nu måste jag fortsätta här. Allt lugnt med fläcken alltså, inga problem, inga kostnader. Bra va?

Kommentarer
Postat av: Cellen

Saknar dig redan ...

2006-11-18 @ 09:57:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0