Nio kvadrat och svensk seger

Igår var jag dansk. På Fredriks fest alltså. Temat var Sverige mot Danmark och alla skåningar blev därför danskar. Vi förlorade storstilat, mycket tack vare en kass öppning där vi förlorade de fyra första grenarna. Efter dubbel förlust i de rent turbaserade grenarna blev slutresultatet 7-4 till Sverige.

Jag tog det väldigt lugnt, med förra året fortfarande i minne. Därför var jag förmodligen nyktrast av alla när vi väl kom ner på stan vid tolvtiden och det var fullt ös på alla uteställen. Jag kan säga att trånga uteställen är väldigt dåliga för mitt knä, speciellt när det ska dansas. Superskoj fest, men återigen bekräftat att jag är inte en gå-ut-och-dansa-kille. Jag hade mycket roligare på själva festen precis som jag brukar.

Nå, jag gick i alla fall hem till lägenheten och sov där för första gången och det gick bra, sängen kändes varm och trygg och nu har jag dessutom lyckats nödrigga internet lite. Tack för Com Hem som är superenkelt när man ska flytta. Man behöver inte ens anmäla, man bara pluggar in modemet så funkar det var man än är. Underbart! Nästan så man vill behålla det även om 100mbit är ganska trevligt från Bredband2... jo, Birgerssons eget bolag för internet. Spännande, cirkeln sluts igen.

Idag har jag varit nere vid stationen för att boka om, men kom på att jag har mitt commeokort i lägenheten - så jag åker tillbaka och inser att nej, jag hade ju stoppat det i samma fack som mitt Göteborgsbusskort. Smidigt. Så egentligen hade jag allt, men nu har jag löst det via internet.

Ack, vad skulle jag göra utan mitt internet? Så länge jag har internet är jag nöjd och glad. :)

Nu ska jag börja packa upp lite, men först ska jag åka ner till Olskrokstorget och handla smör och mjölk och kanske några värmeljus eller så, så att jag kan få lite ljus att packa upp i - det är begränsat med lampor här i huset så det är lite mörkt på kvällarna. Och dagarna är ju lite korta.

Som en bonus har jag noterat att terrassen utanför mitt eget rum är lite upphöjd så jag når ner på den med handen när jag öppnar fönstret. Det är bra. Där står just nu ett sexpack cola light på kylning. Egen kyl, liksom.

Och i övrigt domineras mina nio kvadrat av säng, terrarium, sekretär och en liten garderob.

Nu måste jag runda av och se till att komma iväg. Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter bra att du redan börjat bo in dig lite :)
Saknar dig .. mycket .. det känns lite tomt här.

2006-11-19 @ 17:33:36
Postat av: Saschen

Oj! handlar du vid Olskroken nu? Var har du hamnat då? Redbergsplatsen eller åt andra hållet? Svingeln? Tänk dig att jag en gång bott nära Olskrokstorget ;-) Det du! Men det låter minsann som om du har hunnit stadga dig och må bra där du bor nu :) Kul! Skönt att du fått ordnat allt så fort med :-) Du får ha det fint Björnen :-) (Söker man på kraschen på google är denna blog sjunde resultatet ;))

2006-11-20 @ 00:19:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0