golvet, del II

Jag är inte världens händigaste kille, det vet de flesta. Faktum är att jag inte ens har tummen mitt i handen, jag verkar sakna den helt. Jag har aldrig lärt mig spika hamra, tapetsera och annat. Så att jag själv skulle ta itu med fuktskadan på mitt parkettgolv var onekligen ett äventyr.... Inköp av slipmaskin och lack enligt rådgivning på Silvan kändes bra även om slipningen inte funkade så bra i början, det hände liksom ingenting.

Men så småningom fick jag ändå ner och bort en del så att det såg hyfsat ut, med hjälp av slipningen. Problemet är ju att nu är fläcken mycket ljusare än omgivningen och jag vet inte om det hjälper med lackning. Jag har lagt på ett lager lack, men det är ju ändå mycket ljusare än omkringliggande trä. Så frågan är vad jag gör. När golvet blir fuktigt så ser det bra ut utom över fläcken, som då är mörkare igen, men när det är torrt så är det ljust, som... nyslipat trä.

Ja, detta dilemma. Vi får se hur det går. Frågan är väl om försäkringen täckte det från början, om den täcker det nu när jag varit och pillat på det, eller vad som gäller. Om Ted som kanske ska ta över vill fixa det själv eller hur han gör.


Kommentarer
Postat av: Kusin Kajsa

Och hur har den omtalade fläcken pa parkettgolvet kommit till, kan man undra..?!

2006-11-12 @ 14:28:11
Postat av: Björn F

En blomma på en matta har läckt igenom och så har det blivit fuktskador på golvet. :(

2006-11-12 @ 15:23:53
Postat av: mamma

ingen fara det är ok att det är ljust efterhand som dagsljuset gör sitt så är det snart fläcken likadan som resten av golvet solen kommer att bleka fläcken så brukar det vara.

2006-11-12 @ 17:37:21
Postat av: mamma

det är ok att det är ljusare just nu när det är nygjort. Solen kommer att bleka det så det blir likadant som det andra så är det alltid. Tidens tand fixar resten.

2006-11-12 @ 17:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0