en skitfredag

En riktigt dålig dag, fastän den började riktigt bra. Sov gott, märkliga drömmar där jag var superhjälte och fångade terrorister med mitt intellekt. Jodu, tackar för den.

Men sen blev det bara värre och sämre. Fastän det var tusen saker att göra så dansade jag elegant genom dem och löste sak efter sak, en härlig seger. Det ger segerkänsla, att lösa problem efter problem.

Tills jag snubblade på ett "litet" problem som jag själv orsakat som inte alls var bra. Och när jag grävde i det så hittade jag andra problem. Som var ännu större. Och kunde inte få tag på chefen (har fortfarande inte fått tag på henne).

Och sen slog jag huvudet i skärbrädan när jag städade. Jag böjde mig ner för att plocka upp nåt som låg på golvet, och pang sa det. Det gjorde rätt ont. Så ont att jag låg ner och ojade mig en stund på golvet och nu har en snygg bula i pannan.

Så gick jag ner i källaren, det skulle komma en kille och kolla på däck. då slog jag huvudet i gamla terrariet.

Aj.

Men nu har jag pratat med chefen och vi löste som vanligt situationen. Och pratade om hur vi egentligen vill jobba med ideellt hjälparbete. Det vore nåt det. Vi skulle rocka rätt hårt. :)

Och så har jag läst Internetworld och är därför ganska tänd på tanken att följa upp en av mina affärsidéer, som jag tror stenhårt på.

Jag har ätit chevre och serrano, druckit vin och tittat på Postkod Miljonären. SKÄMS att inte veta att Freja är en kärleksgudinna. Den mannen har aldrig känt saven stiga i björkarna, Frejas eget träd.

Nå, nu är det afton och dags att spåna på idéer..... många trängs i kön. Nytt mod, nya dagar. Nytt hopp och ny glädje.


Kommentarer
Postat av: Helenan

Skämmes tamejfan också på publiken som ledde honom till det. En persons dumhet kan man tolerera men ett kollektivs dumhet kan vara farligt.

2006-11-03 @ 22:01:03
URL: http://helenanhaa.blogspot.com
Postat av: Cellen

Puss på bulan .. den på huvudet alltså ;)

2006-11-04 @ 00:17:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0