en lugn lördag

Igår bestämde jag mig för att idag ska jag inte göra några måsten. Jag skulle haft tenta idag, men det har varit ytterligare ett måste som hängt över mig och med flytt och jobb och allt har det blivit för många måsten, härav stressen. Min stackars blivande kombo har verkligen fått se de sämsta sidorna senaste veckan.

Så jag skippade faktiskt tentan, jag har varit på superintressanta föreläsningar och tycker det är oerhört kul, men jag måste nånstans faktiskt kunna säga att jag drar gränsen. Detta var ju inget måste och det kommer fler tentachanser. Kanske jag till jul kan tenta av i början av januari eller något i den stilen. Jag får inte hamna i röda zonen utan hålla antalet engagemang nere till tre saker i taget: Jobb, eget företag, flytt. Där är liksom gränsen. När flytten är klar så kan jag kanske börja titta på att göra annat.

Nå, igår kväll fick jag sålt vinterdäcken, lämnat grejor på myrorna och sålt mitt gamla, lilla terrarium. Det var bra. Och så kom det en kille till och kollade på lägenheten. Jag gillade först inte tanken eftersom jag hade en kandidat som var beredd att flytta in, men han var så positiv till lägenheten och kan tänka sig ta över den ganska omgående han också. Vi skrev papper på att han tar över den i befintligt skick från och med fredag så nu hoppas vi bara på att hyresvärden godkänner vårt papper.

Det vore kanon, han sa åt mig att jag bara kan lämna sånt som jag inte vill ha, så kan han bedöma om han vill ha kvar det sen. Det underlättar massor, jag behöver inte ta ner nånting från väggarna alls.

Idag skulle jag åkt och slängt sopor på tippen,men det fullkomligen ÖSER ner så det tror jag inte blir aktuellt. Jag ska försöka ta mig till Clas Ohlson och handla lite grejor för att försöka fixa golvet där jag har en fläck, och för att köpa en ficklampa, det är så tokmörkt att man ser ju nästan ingenting när man är nere i källaren. Har försökt städa undan en del i alla fall och skänka massor itll myrorna. Hade mycket gamla reserv-lakan och nån urgammal sovsäck, en av mina mattor som jag känner är mer "tonåring" och lite sånt som jag skänkte bort.

Imorgon kommer Jenny och Claes och tar bordet, kanske även förvaltar fussballspelet om det är aktuellt. Sen är allt som är "stort" faktiskt flyttat. Nu återstår planering av hur nya lägenheten ska se ut, samt sopkörningen som sagt. Bilen verkar jag få behålla så länge jag vill, vilket är en enorm lättnad, jag kan ha den ända tills på fredag egentligen innan jag ska åka upp till Göteborg.

Eftersom det ösregnar så ska jag istället gå och se Borat ikväll och så ska jag städa ur lägenheten. Egentligen som sagt, skulle jag vilja åka bort till Claes Ohlsson eller nåt byggvaruhus och få lite hjälp med att hitta bra grejor för att fixa golvet, det hade varit perfekt inomhusgöra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0