Äventyr på IKEA


- Du, C____, du ska inte med bussen idag till Mölndal, för i så fall kan vi åka ihop, jag ska ut till IKEA i Kållered och då byter jag i Mölndal, sa jag till min kollega vid halvfemtiden.

- Nej, tyvärr, jag ska in till stan idag, svarade C____. Men du, du kan väl ta MIN bil och köra istället? Den står ju ändå bara här?

- Vad snällt! Tack!


*dramaturgiskt hopklipp av händelser*

"Hörni grabbar, ni ser verkligen ut som en familj... flytta er från familjeparkeringen!"

"Vad säger du Fredrik, de här två små fåtöljerna måste ju gå in enkelt i bilen"

"Det här är den långsammaste kö jag varit i. Jag tror att 300 pers har tagit sig ut ur varuhuset under tiden vi stått här"

"Halv nio, okej, då är vi hemma till nio i alla fall"


*wa-wa-wa-wa-wa-wa.... sa bilen.*

"wa-wa-wa..." sa bilen igen

"wa" sa bilen och dog

MEN VA FAAAAAAAN!

..... efter hjälp från okänd främling med startkablar (som inte fungerade) och hjälp från känd vän, J_____, som kom med sin flickvän på besök från Falkenberg (kul sätt att spendera kvällen), så fick vi till slut ge upp och åka hem med grejorna i deras bil. Och den ena fåtöljen var givetvis full med märken från där vi försökt få in den i bilen.

Äventyr....

Kommentarer
Postat av: Joakim

Och av denna historia ur livet får vi återigen bekräftat att IKEA är en OND plats! ;)

2006-11-30 @ 12:53:27
Postat av: Helenan

Ikea borde tillhandahålla startkablar... de har ju tänkt på allt, blodtrycksfall och uttråkade ungar, men inga startkablar. Skärpning Kamprad!

2006-12-01 @ 14:33:06
URL: http://helenanhaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0