tisdag morgon - allergi

Jag har alltid klarat mig från alla allergier, och varit tacksam för det, men förra året och i år har jag fått känningar. Först tror jag det är vanlig förkylning, men det känns lite för mycket tajmat med vårens ankomst för att jag ska köpa det rakt av. Det är ingen allvarlig allergi precis, men tillräckligt för att man ska vara tung i huvudet och nysa och ha lite kliande ögon och en rinnande näsa. Låter som allergi om inte annat.

Idag ska förhoppningsvis bli en lugn dag. Jag ska se om Jennie har möjlighet att hänga med mig ut och handla present till lille Elliott och så ska tvätten sorteras ikväll.

Spännande dag, inte sant? Men jag får nog se till att komma ner till apoteket och se om jag kan få tag i något mot allergierna - om det finns något kvar, för såhär kan jag ju inte ha det.

Gårdagen blev snabb och intensiv. Var hos psykologen igen och det var lika bra som sist. Lugnt, sansat, mer som en diskussion. Och sen in en snabbis på ortopeden för att kapa en liten bit av gipset - det var rekordsnabbt gjort, och sen hem igen. Det är mycket lättare att stegmarkera med den trasiga foten nu när inte gipset ligger mot fotleden, en befrielse. Slocknade en stund på sängen på seneftermiddagen, vilket inte var så smidigt, det blev svårt att sova, så kvällen innefattade långa telefonsamtal och chattande tills jag kunde sova en smula.

Måste vara allergi, jag nyser och har ont i ögonen och huvudet...

Ikväll är det Bones 20.00, missa inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0