njutning

njutning

Såhär såg jag ut igår kväll. Den iskalla ölen och den varma pizzan är inte med på bilden. Jag sitter och blickar upp mot Turning Torso nere i hamnen.

Idag gick jag till Hemköp och handlade. Det måste sett roligt ut när jag sparkade en kundkorg genom hela butiken (det var svårt att hålla den och kryckan samtidigt, de är formade så idiotiskt).

Idag har jag dessutom gått från hamnen och hem (igår gick jag ner och tillbaks så det blir lite träning minsann). Jag har kunnat gå 30 meter utan stöd från kryckor. Rörligheten är fortfarande extremt dålig i knäet dock, men belastningen verkar vara rätt okej även om jag inte precis kan hoppa på ett ben. Men nu klarar jag nästan 80% belastning, dvs jag kan inte riktigt stå på ett ben, men jag kan definitivt stå på två och även luta mig lite grann på det skadade, bara jag lutar mig rakt över knäet, inte åt sidan, för åt det hållet har jag inte ens 50% hållfasthet (ledbanden). Ortosen stadgar upp korsbanden och eftersom den stora knämuskeln aldrig gick sönder (den som sitter på utsidan av knäskålen) så kan jag luta mig framåt, bara inte åt sidan och inte bakåt heller.

Och så som sagt, en Ralph som hämtade mig och körde mig ner till hamnen - sen satt vi där, fem killar med varsin hamnbassängskyld öl och en nybakt pizza och snackade fotbolls-vm. Snacka om Pripps Blå moment....

Nattinatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0