fredagsmys

Det blev ingen blogg igår, för hela dagen var fylld av aktiviteter. Först kom mamma - med lika mycket mat i väskorna som pappa, så nu är frysen verkligen full av mat. Det blev också en del sorterande av papper, fixande med försäkringarna och annat nödvändigt.

Sen kom det en flygande bebis i form av Oliver, tillsammans med mamma och pappa.
Oliverbebut
Bilden är från när jag var i Småland, men bebisen är densamma. Han fick följa med sin mamma och pappa - och jag med min mamma, ner för att äta tex-mex precis runt hörnet. Det är ungefär vad jag mäktar med i form av utmaning. 50-100 meter kryckrace, sen är jag rätt trött.

Eftermiddagen fick bli lite vila och stillhet, sen kom nästa bebis - nåja toddler - i mitt liv, Elliott förbi med sin mamma. Massor av barn överallt. För att förtydliga. Oliver heter Björn i mellannamn och jag är best man till pappa. Elliott är jag gudfar till och hans mamma är en före detta flickvän, numera nära vän. Så, då var släktförhållandet utrett. Elliott har jag ingen aktuell bild på, så det får komma senare.

Efter lite vila och sömn (åh, så skönt att få sova en timme, jag var verkligen tokslut efter lunchutflykten), så kom nästa gäng. Systrarna Karlsson med en respektive och en vän tog fram rullstolen, och sen fick jag vara handikappade kompisen hela vägen ner i Kungsparken där vi hystade fram engångsgrillen.

Solnedgång över sjön i parken, härliga vänner och grillning. Så mycket vår det blir. Nästan som en Pripps-Blå reklam. Fast utan ölen.

Grill i Kungsparken
Efteråt gick 4 av 5 hem till mig och pratade om livet och framtiden och tja, allt det där som systrarna Karlsson och pratat om hela hösten och vintern och våren. En riktigt härlig kväll med fantastiska människor.

Så, det var fredagen. Idag har jag försökt att inte boka nånting alls - veckan har varit så hektisk att jag tänkte rå om mig själv lite grann. Jag lyckades få hemtjänsten att handla frallor till mig nu på morgonen och en tidning, så jag har en trevlig dag framför mig hoppas jag.

Kommentarer
Postat av: Alex

Haha, mys! Hoppas allt går bra!

2006-05-06 @ 18:20:56
Postat av: Murre på dionysos

Mycket trevlig dag ser jag :) Ni verkar ha lika bra väder som vi.

Kör hårt med hemtjänsten... att de missade dig under påsk var oförlåtligt :(

Många dionysys kramar

2006-05-07 @ 01:00:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0