En hektisk måndag

Det blev mycket flängande idag, men jag känner att jag fått gjort mycket. Det började med sjuksköterskan som la om såret på morgonen vid kvart i nio. Sedan till Lund för att träffa studievägledaren - jag funderar på att läsa in två gamla kurser som jag saknar på en större kurs i religionsvetenskap.

Detta var andra mötet, för första gången jag bokat så satt det en lapp på dörren där det stod att hon var sjuk. Trist och irriterande att ha åkt in till Lund. Och vad tror ni hände idag? Exakt samma sak. Exakt. Mycket frustrerande!!!!

Blev istället en "promenad" ner genom Lundagård där karnevalsresterna höll på att plockas ihop och en liten titt på domkyrkan, en alltid lika fascinerande byggnad, älskar att den är så gammal, att man verkligen känner att det här är något som stått här i många, många hundra år. Hann med en liten frukost på Gräddhyllan också.

Sen blev det till Åke Iwar, traumapsykologen. Som vanligt ett givande möte, han är hur lugn som helst och man känner sig prioriterad i hans lilla rum, där man får prata fritt, ha en dialog. Tänk vilken skillnad mot den tokiga geriatrikern jag hade innan.

Och så bil tillbaka till Malmö, plocka ihop lite papper och sedan iväg till bokföringstanten för att fixa med deklarationspappren (ja, jag har fått anstånd pga olyckan och ska lämna in senast 30/6). Sen var jag klar för dagen och satte mig med lite annat pyssel och fixande. Segade till vid fem framför datorn och såg istället till att ta det lugnt framför lite tv.

Käkade kyckling och pasta idag, riktigt matigt och gott med lite hot chili sauce.

Nu blir det sängen istället, imorgon har jag ett intressant möte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0