bro

Idag har jag surfat loss lite, skrivit  en del och haft ett intressant samtal med nån som försökte sälja något, som slutade med att vi kanske ska samarbeta sen när jag är frisk igen med våra företag. Lite lustigt hur det alltid blir så.

På kvällen kom en gammal bekant som jag inte sett på 6 år. Hon vet också hur det är med dödens väntrum, hon lever med en lungsjukdom som heter Cystisk Fibros och som är dödlig och obotlig. Hon fick för 1,5 år sen ungefär 15-20 år till på ett liv som annars redan vid 30 var på väg att ta slut när man skar upp hela bröstkorgen och öppnade den som ett snäckskal för att plocka ut och byta lungorna. Det är inte klokt vad läkarna kan göra. Vi pratade om gamla tider, om nya tider och sen följde hon med mig ut på promenad genom parken och ner till havet.

Det här är inte en bild från ikväll, men ungefär såhär såg det ut, en av Malmös vackraste vyer.

bro

Men oj vilken motion, mitt ben kommer protestera vilt. Fast plågas ska det ,doktorn har ju sagt att jag inte kan ha sönder det så länge jag gör saker som ett friskt knä kan göra. Men jag har idag upptäckt att sjukgymnast måste vara ett lukrativt yrke med tanke på att jag fick tid först om tio dagar. Tills dess får jag träna på egen hand. Nu har jag tagit ett riktigt bad och varvat ner, skönt att känna sig ren.

En eloge till min tränare på Ninjutsun, Jockum, som fixar med möblering och ställer upp och kör och ska fixa motionscykel och annat, för övrigt.

Nu har jag hunnit med att prata lite med Fredrik, chatta lite och varva ner. Nu blir det snart sova av för mig. Godnatt på er. Kajsa, vet inte om du läser, men kan du hjälpa mig översätta en sak till spanska, ska skriva brev till SEAT i Barcelona och tacka för att de bygger hållfasta bilar, kan du hjälpa mig?


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hej kusse!
Klart jag läser, nästan varje dag. Tänker mycket pa dig! Jag hjäpler dig jättegärna! Maila mig sa svarar jag med översättning!

KRAM

2006-06-01 @ 23:06:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0