Studentfester och VM

Ja, så gick det några dagar igen, tyvärr. Det har varit lite hektiskt i dagarna, men ack så trevligt. Sommaren är äntligen här och med den lite solbränna från att ha suttit i Folkets Park på en filt och tittat på England-Paraguay i VM.

I torsdags var jag på Emmas studentfest i Falsterbo, härligt och trevligt och kul att träffa en hel del av det kompisgänget. Presenten gick hem och vi hade en fantastiskt god buffé med italienskt stuk att välja från. Många skratt och en ganska vädermässigt kylen kväll senare åkte vi tillbaks till Malmö och jag var helt slut när jag var i säng.

I fredags var jag på Emelies student uppe i Båstad. Det var en lugn, men lite seg resa upp (1,5 timme med tåget) och sen var det hur kul som helst. För er som inte känner henne så är Emelie en av mina nyare vänner, som jag bara känt i ett halvår ungefär, men vi har fått ett otroligt utbyte och hon har varit en av de som stöttat allra mest efter olyckan, med sina egna erfarenheter. Hennes familj var varm och avslappnad och alla var sig själva, skrattade och skojade. Maten var himmelsk, en thaiinspirerad hemmalagad buffé med en otroligt god tårta till efterrätt. Emelie själv hade roligast av alla och presenten gick hem även där.

Igår var det som sagt VM för hela slanten. Hanna och jag satt i Folkets Park och pratade om livet först, och sen kollade vi som redan nämnts England-Paraguay. Sen var jag så solbränd att jag valde att gå hem till Viktor och se Sveriges usla match mot T&T. Och sen stannade jag kvar en liten stund på festen efteråt, men åkte ändå hem ganska tidigt. Jag har varit lite sliten av alla resor och allt fläng.

Jag borde ha lite bilder, men fåt nog snällt vänta tills Hanna lagt upp dem på sin sida så jag har något att ta av. Stort tack till alla studentfirare i alla fall.

Och Mohammad nere på Metro Livs har tagit till sig mina råd kring marknadsföring av sin hemkörningstjänst, och ska pröva den metoden jag föreslog. Hoppas det går bra för honom, det är en kreativ kille som är otroligt serviceinriktad.

Annars... tja, dagarna trillar på rätt så bra faktiskt, och nästa vecka börjar sjukgymnastiken på allvar med träningspass och annat.

Nu ska jag sätta mig och skriva helt andra saker. Ta hand om er och njut av sommarvärmen. Grattis igen till alla studenter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0