Skatter och fullpackad dag.

Hej och hå, vilken fullspäckad dag det var igår. Upp tidigt, med härliga lastbilar som körde igång vid sjutiden. Sen upp och fixa och dona. Sen kom sköterskan och la om såret på foten. Från att ha varit en femkronestor historia med nekros (död vävnad), har den nu läkt ganska bra, även om den är blå som en slags permanent blåmärke.

Därefter packa grejor och så iväg till Monica, min bokföringstant. Jag har fått uppskov med deklarationen på grund av olyckan och har haft stort huvudbry och mycket ågren över att allt ska fixas. I och med att jag har företag vid sidan om min anställning så måste det ju göras en deklaration där med, även om verksamheten inte varit särskilt stor. Jag fick nyss domen, och jag måste säga att ni som sitter och sliter med svåra och komplicerade deklarationer, som ännu inte har fått de där enkla med kryss i - låt någon som kan grejorna göra dem. Jag tror att på de fyra år jag anlitat henne, har jag nog sparat 10 gånger mer än vad hon kostar att använda.

Sen var det iväg till Åke Iwar i Lund, och vi kunde konstatera att det emotionellt och psykiskt nu är så stabilt och bra att vi inte behöver träffas regelbundet framöver. Vi ska ha uppföljning i augusti för att se hur det gått, men annars är det klart där med. Känns helt rätt, jag har haft så stort stöd runt mig från vänner och familj - och kanske även på grund av min egen syrka genom det jag gick igenom året innan olyckan - att det här var en smäll som jag hanterade rätt bra ändå.

Sen iväg till studentvägledaren på teologen för att se om jag kunde ansöka om att ta de två kurserna som återstår på religionsvetenskapen. Det var inga problem, jag fick dispens på stående fot och hon skulle försöka få in mig på en kurs som går på weekends för de som jobbar, vilket ju är lite smidigt på många sätt. Därefter får vi se, lite av tanken är att se om jag kan köra en uppsatskurs och därefter plocka ut en kurs.

Därefter hoppade jag ner till Widerbergs, det gamla slakteriet som nu har 90% av sin omsättning på luncherna där de säljer fantastiska baguetter. En äkta "Widerbergare" har sju sorters kött i baguetten. Mycket gott. Och så hem igen och fortsätta lite framför datorn innan energin helt tog slut.

Resten av dagen spenderades i soffan framför fotbollsmatcherna och halvsovande innan jag gick och la mig tidigt. Nu är det tisdag. Idag ska jag till sjukgymnasten för första fyspasset och ikväll ska jag på student, tredje och sista. Någonstans däremellan ska jag hitta en studentpresent tänkte jag. Får se om jag passar på när jag är ute på stan, det får nog bli så.

Ha det gott allihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0