möblering

möblering

Såhär funderar jag på att möblera mitt vardagsrum när allt med terrariet är klart. Det skulle innebära tre nya ljusväggar (fiffiga lampor som är 1,20 höga, som små barriärer som ändå går att se över, de nya är markerade med X på bilden).

Det skulle också innebära att jag investerar i ett klaffbord från IKEA, om jag litar på att det är bra kvalitet på det. Björkudden heter det, och det kommer vara hopfällt för det mesta, men plockas fram vid rollspel, så slipper man bära ut köksbordet i vardagsrummet varje eviga gång. Dessutom har det små lådor man kan lägga saker i, inte så dumt.

Terrariet är den stora konstiga boxen på ena kortsidan och det innebär att man från soffan på andra kortsidan bara behöver lyfta blicken för att se ljuset från terrariet.

Dessutom får jag en separat TV-del och en separat del för min lilla lounge... eller snackehörna som vi säger på skånska. Jag vill ha en yta i min lägenhet som inte handlar om färdigtuggad underhållning, utan där man helt enkelt bara umgås och sitter och pratar, kanske dricker en liten drink eller ett glas vin. En lounge.

Ljusväggen delar av effektivt och utan att äta upp all storlek i rummet genom att den är så låg. Dessutom kan den enkelt flyttas och vridas så att den inte är i vägen utan står mot väggen om man känner sig för instängd.

Bokhyllorna får plats utan problem och det "krångliga hörnet" (uppe till vänster) löser jag genom att låta CD-hyllorna stå lite på sidan så att man rundar av det. Det är en yta som annars känns kantig och som skapar en massa luft som bara känns bortslösad och inte ger nån rymd.

Det jag vill undvika är att få rummet för hoppackat, just nu är det ganska luftigt. Svårigheten är att det ÄR ett avlångt rum och därmed inte så jättekul eller enkelt att möblera. Den delen där terrariet står är inte så kul att sitta i, eftersom utsikten är mot garderob, garderob, garderob och hall (ut mot högerkanten på bilden, den sista garderoben ligger bortom dörröppningen).

Enda haken är att jag inte kan skaffa fler bokhyllor. Hmmm...  får skaffa överhyllor till de jag har. Eller sluta köpa böcker. Soffan måste nästan stå som den gör om jag ska ha mer plats än idag (idag står det nederst till vänster, med divanen rakt ut i rummet, min jättefåtölj står där den står idag ungefär)

Mmm.... inte så dumt faktiskt. Hoppas de har ljusväggarna kvar bara... vad tror ni?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0