Bujinkan

Det var en slö dag till att börja med. Vaknade pigg vid åtta-snåret och fick inte gjort mycket på förmiddagen. Bestämde mig för att inte sova middag utan gav mig ut på promenad, toktrött. Kom hem precis innan regnovädret.

Hade trevlig eftermiddag, mycket samtal och chattande med trevliga människor och vid halv sju fick jag ett ryck och åkte ner till träningslokalen för ninjutsun. Härligt att dofta mattan igen och se folk träna. Idag var det Hanbo, en 90cm stav som kan användas på många sätt. En krycka i kortaste läget är ungefär lika lång....

Jag kunde naturligtvis inte delta i träningen, men kunde åtminstone se hur rörelserna utfördes och längtar tills jag kan vara med på riktigt. Det finns bara framåt nu, bara framåt.

Kommentarer
Postat av: Joakim

Starkt jobbat att börja träna ikväll! :)

/J

2006-06-01 @ 22:38:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0