vilodagar

Hej, nu är jag tillbaks igen efter några dagar i Göteborg/Falkenberg. Först lite vila och rekreation hos Fredrik, med lite samtal med chefen om hur jag ska börja jobba igen framöver. Vi ska prata mer sen i början av augusti.

Sen till Falkenberg med en god vän och njuta i en rätt modern stuga där jag lyckades läsa ut en tegelstensbok i hängmattan, gå en promenad på vidsträckta stränder, och plocka blåbär i skogen som blev till blåbärspaj. Snacka om sommarlovskänsla!

blåbärfalkenberg_skogfalkenberg_fårfalkenberg_hav

Är det inte vackert? Kusten här var något av det vackraste jag sett. Jag har åkt förbi många gånger med tåget och beundrat hur vackert ängar och hav möts, men det här var första gången jag fick besöka platsen själv. Det gick ganska hyfsat med lite hjälp och gott om tid att ta sig fram.

Kalhygget i skogen var svårast att navigera, men blåbären var ack så goda. Att sitta i blåbärssnåren och äta direkt från busken var väl så mycket Björn man kan bli, eller hur? Mors lille Olle såg jag dock inte till.

Nu är jag hemma igen och snart kommer Bennie, Benny och Uri ner för att ha en hel helg med mig.

Tills nästa gång - njut av sommaren, klaga inte på värmen! Innan ni vet ordet av är det slask och elände överallt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0