sammanfattning av helgen

Jag gör ett nytt försök att beskriva kryssningen... som egentligen inte var någon After Work-kryssning. När jag bodde i Åstorp kallade vi det att "tura". Här kallar de det kryssning, men det är samma sak. En ganska sunkig färja med mycket folk. Några få som pendlar mellan jobb i Danmark och boende i Sverige.

Fast istället för 20+20 minuter för en runda så är det 4+4 timmar ungefär. Sen öppnade baren med 20 kronor ölen. Vi var garanterat överklädda med kostym och slips. De flesta hade jeans och en sliten t-shirt. Förutom de väteperoxiderade flickorna vid bordet intill och snickarna från Norrland som satt och stötte på dem. Det var en intressant kväll minst sagt, med enormt blandat med folk i alla åldrar som dansade, festade och hade generellt kul.

Egentligen var det inte särskilt märkvärdigt eller spännande som så, men det var en kul upplevelse att ha varit på Stena Danica. Jag tycker dock synd om Magnus Betnér, Sveriges bästa ståuppkomiker, som var inhyrd för att köra en show. Det funkade ju sådär, efter att 200 pers fått dricka 20-kronorsöl i tre timmar. Han fick gå av scenen efter tio-femton minuter. Han skrev om det på sin egen hemsida också, lite spännande (www.magnusbetner.com).

Annars var nog kvällens mest spännande möte med en tjej från tolkcentralen, Soraya från Afghanistan. Hon var utbildad journalist men flydde med sina två barn till Sverige när hennes man mördats av talibanerna. Snacka om livsöde...

Nå, lördagen var vi lite trötta och åt god pizza innan vi städade och röjde lite. Med betoning på lite. På kvällen hade vi bjudit hem en gemensam kompis och vi lagade rotfrukt i ugnen (potatis, kålrot, broccoli, champinjoner och morötter - krydda med salt, vitpeppar, svartpeppar och spiskummin. Förkoka kålroten i 5-10 minuter och kör sedan in allting hackat och klart i ugnen i en timme ungefär med lite olja över). Till det en liten köttbit. Mycket gott. Sen blev det lite film och eftersom jag inte kunde sova kollade jag på Christer inatt och spelade dataspel.

Idag har det varit söndag. Förutom första besöket i Domkyrkan (den är ju hur liten som helst) och sen hem för att skruva ihop soffbord och min nya bokhylla till rummet. Några timmar senare hade lägenheten städats och alla kartonger och annat har flyttats till balkongen. Så nu är själva lägenheten, förutom lilla extrarummet, i ordning. Det är gardiner som saknas - burspråket blir svårt att få till på ett bra sätt.

Mitt eget rum har äntligen fått lite ordning och styr på sig, vilket också är skönt. En liten platt-TV ska det bli så snart jag har råd, så jag kan ligga o kolla på TV på kvällen om jag vill. Det hade varit riktigt nice. Rekommendationer på en 20-26-tums liten platttv tas emot.

Kommentarer
Postat av: Cellen

Ooh jag ÄLSKAR Magnus Betnér ...

2006-12-11 @ 07:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0