morgon på jobbet

Idag firas ett sicilianskt helgon. Inte det som jag har associationer till från Catania, utan ett från Syrakusa. St. Lucia naturligtvis. Om elva dagar firar vi någon helt annan och så låter vi en turkisk biskop komma hem (St. Nikolaus) med presenter. Multikulti så det förslår.

Jag läste Alexandra Pascalidous artikel i Metro i morse om hur det var på Rinkebyskolan där hon en gång gick, ett skrämmande dokument om hur Sverige misslyckats att integrera de som kommit hit och istället stött bort dem och segregerat sönder samhället.

Men egentligen skulle jag bara berätta hur mycket jag inte är en morgonmänniska. Jag är så trött på morgonen att det är halvkriminellt.... och så regnar det här i Göteborg. Det har regnat alla dagar jag bott här utom tre tror jag. Och varje gång när jag besökt Göteborg i höst också. Det vore trevligt med lite krispiga härliga höstdagar OCKSÅ nån gång. Men de kommer väl i januari.

Kommentarer
Postat av: Joakim

Tja, flyttar man ifrån Skåne får man räkna med att dra på sig regngudarnas vrede... ;)

Angående julen... och skulle vi verkligen fira Jesus födelsedag så borde det väl vara nån gång i juli har jag för mig. Men det bestämdes väl också i Nicaea att det passade bättre att byta ut hedniska och zoroastriska högtider runt vintersolståndet antar jag...

/Joakim

2006-12-13 @ 09:08:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0