en lugn helg

Äntligen har lite lugn och ro börjat infinna sig. Jag har packat upp och packat upp och nu är de sista lådorna klara. Det återstår att sätta upp lite tavlor och bära ner de tavlor och mattor som inte får plats till källaren, och sen är det i princip klart så långt vi kan. Lilla rummet (som ska bli gästrum) är fortfarande en förvaringsplats tyvärr och vår lounge på nedre plan är inte klar eftersom soffan kommer i slutet av veckan, tillsammans med bokhyllan som jag ska ha på mitt eget rum.

Diskmaskinen är installerad, jag börjar bli en riktig VVS-are. Det var inte helt problemfritt och tog 1,5 timme. Inte för att slangar eller annat var särskilt svårt. Däremot var slangklämman jag köpt alldeles för liten, den var avpassad för röret till själva avloppet, inte slangen. Skulle tagit trekvarstum istället för halvtum, helt klart. Och sen var det så illa att vår maskin var liiiite större än den förra så den gick inte in i skåpet (diskmaskinen står i ett köksskåp, snyggt dold av en dörr. Men vi fick inte skruva av bara dörren utan själva fästet också för att få in maskinen. Och sen fick vi flytta den lilla hyllan för när maskinen var inne kunde man inte längre stänga dörren. Och sen ramlade fästena av för det har uppenbarligen skruvats en del i dem förr så hålen var helt förstörda. Men lite plugg och lite kreativt arbete med en sidavbitare så var det löst.

Herregud, jag börjar bli händig.


Nej, jag bara skojade. Jag har fortfarande tummen mitt i handen.


Sen var vi på teater igår och tittade på improvisationsföreställning, hur skoj som helst. På kvällen fixade vi snacks och dricka och smällde upp en lånad projektor och kollade på film i vår filmhörna. Härlgt. Och så få SOVA två dagar i rad, och inte jobba alls på hela helgen. Mycket bra Björn!

Söndag - churchtime. Sen blir det tavlor, förråd och rollspel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0