Dan före dan

Jo, det är faktiskt det. Imorgon åker vi till playan. Playa del Inglés på Kanarieöarna. Fredrik, jag, J___ och H___. Fyra grabbar i en lägenhet i en vecka. Det känns skönt, när dimman ligger tät. Jag inser att jag flyttat från ett blåshål (Malmö) till en regnvattenreservoar (Göteborg). Måste man bo på östkusten för att slippa ständig nederbörd. Den där idén om att flytta ner till min kusin i Spanien verkar helt plötsligt inte så dum.

Jag ska givetvis försöka skriva där nere också, gå på internetkafé och så vidare. Här hemma har det varit tre vanliga dagar med jobb och utan någon superstress. Jag passade på att träffa Marc också, och som vanligt fick vi planer för att ta över världen.

Idag ska vi börja planera för att ta oss ner till playan och ikväll öppnar vi en flaska skumpa och tittar på sällskapsresan alla fyra, sen sover J&H över så att vi kan ta taxin imorgon, 05.00. Vid lunchtid är vi förhoppningsvis i varmare klimat.

Det ska bli härligt med en vecka att fastställa planerna för 2007 och möjlighet att koppla av lite innan det är dags att ge sig på världen igen. Jag undrar om jag inte skrivit ner det förr, men jag fortsätter att ge åren temanamn:

2005: Year of the Falling Tower
2006: Year of the Phoenix
2007: Year of Preparation

Någon frågade mig om det fanns någon flickvän inplanerad för 2007. Nej, det gör det inte. Därmed inte sagt att det inte kan dyka upp någon när man minst anar det, men jag har inte alls planerat för eller hoppas på att träffa någon. Året som kommer har en hel del saker som är viktigare just nu där jag är i livet än att kasta mig in i en berg- och dalbana.

Så, eftersom jag inte vet om jag kommer att kunna skriva innan nyår igen, så får jag se till att tacka er alla ordentligt här och nu. Och önska er ett gott slut. Se till att skriva ner lite målsättningar inför det nya året, med mätbara delmål. Inte löften, de brukar bara rinna ut i sanden utan mål, riktiga mål, med små delmål.

Allt du kan drömma kan du göra.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Ha sa kul kusse och hör av dig om du behöver hjälp m ngt i sprakväg! Jag tänker pa dig när jag trycker med knogen varje dag.
Pa nyar, vid tolvslaget är det tradition här att äta 12 vindruvor (gärna skalade och urkärnade som gar att köpa pa konservburk) innan kumpan, en vid varje klockslag. Sätt pa tvn och häng pa, och var försiktiga (man brukar nästan kvävas när man ser allas munnar fulla av vindruvor och skratt).
Buen viaje!

2006-12-29 @ 23:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0