Kina

Nu är jag hemma igen efter en resa till Göteborg. Nu blir det bara en till den här månaden och det är när vi ska flyga till Barcelona nästa helg. Härligt va? Kick-off med jobbet, en helg i Barca. Inte helt fel.

Jag lunchade med prästen idag. Johnny Wegestål heter han, och jobbar i St. Andreas församling. Han var uppe och hälsade på mig på sjukhuset och sen har vi fortsatt luncha och prata filosofi, mycket intressant att få en inblick i kyrkan som arbetsplats.

Jag köpte en bit Kina idag på lunchen. Tog ju ut lite pengar ur fonderna i våras när det dök och nu verkar det lugna sig och så har man lanserat en ny fond för Kina, och Kina är framtiden. Så enkelt är det. Kina kommer akta sig noga för att bli för involverad i politik utan kommer fortsätta sälja, sälja, sälja. Och om femtio år är Kina en stormakt med samma makt som USA har idag. Så därför köpte jag lite Roburfonder i Kina.

Nu ska jag jobba lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0