Helg!

Ja, så var ännu en vecka till ända. Detta var den första riktiga "prövningen" rent arbetsmässigt sett, där hjulen började snurra fortare och där jag var tvungen att aktivt planera lite hårdare. Men det funkade det med, jag överjobbade inte och hjärnan gick inte för varm.

Hjärnan är lite som en CPU. Man kan överklocka den och få upp den i fenomenala hastigheter, men risken är att den går för varm om man inte har bra kylsystem (och ni som inte är datornördar förstod förmodligen ingenting just nu antar jag.)

På tisdag eller onsdag ska jag på date... kanske. Jag vet inte riktigt om det är värt att nämna, för det är en sån där Spraydate. Och ska jag vara ärlig är jag rätt nöjd och bekväm med att jag faktiskt är singel...å andra sidan är det väl alltid då som saker och ting slår till.

Men njae, vi får se. Jag tar det faktiskt lite för vad det är, varken mer eller mindre. Det är en lärare från Lund om ni undrar.

Annars rullar saker och ting på, det egna företaget har börjat få olja i maskineriet och kan nog bli bra så småningom.

Lunds universitet hade förresten glömt bort min ansökan om kurserna. Smidigt va? Men det löste sig, studievägledaren tryckte in mig ändå, och dessutom la vi ut så att jag läser en kurs denna terminen och en nästa. Jag börjar ju redan märka att allt annat faktiskt tar lite tid och om kurserna ska kännas lustfyllda och roliga så är det ju inte bra om de är för intensiva. Och dessutom gör det att jag kan läsa BÅDA på weekendtid, vilket var fantastiskt bra, kommer inte behöva ta ut någon semester för att det ska fungera. Alla föreläsningar är 18-21 på fredagar eller 10-13 på lördagar.

Hmm.... 18-21 och 10-13... Det låter som om det inte är omöjligt att jag kommer sova över lite hos Jocke & Sara i höst, eller hos Carro (se, då får du äntligen spela spel med mig!)

Igår var jag hos lille Elliott. Mamma Jenny och Pappa Claes hade World-of-warcraft-fest. För er som inte vet, WOW är ett onlinespel på datorn, världens största vid det här laget, med nästan tio miljoner spelare bara i Europa. Och det var faktiskt det roligaste igår, fastän jag inte längre spelar WOW... men kul med en fest där det är fem-sex olika nationaliteter.... norrmän, svenskar, danskar, holländare, engelsmän...  fem.

Idag ska jag iväg till Benny och Jennie, de firar trettioårsfest. Jag, Ako och Johan har köpt present ihop. Det är..... hahaha.... jo, säkert att jag skriver det här, när jag vet att Jennie läser! Ni får vänta tills vi kommer!!!

Det kommer regna snart..... jag kan med säkerhet fastställa det, för mitt knä började just värka. De andra tre gångerna det har hänt har det varit ackompanjerat av snara skyfall.

Men nu måste jag se till att komma igång här hemma. Ta hand om er och ha en bra helg!



Kommentarer
Postat av: Alex

Herregud Björn! Har du fått ett väderknä?! Tuft! Fast det kan ju iofs inte vara alltför trevligt heller :/ Hoppas du mår bra och att allt börjar rulla igång sakta hos dig! Jag har fått ihop min dator igen (jäkla skabbväder) så snart kan jag börja snickra grejjor på den igen... Vi får höras av, slår en signal inom de 3 kommande dagarna :D /S

2006-08-21 @ 14:52:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0