off to rehab

Nu har jag varit på sjukhuset hos kuratorn. Det är ju ett helt äventyr bara det, med stor specialtaxi och rullstolar och bokningar en timme i förväg. Vilken organisation bara för att få mig till ett sjukhus. Men det var skönt att prata med kuratorn, även om det blev mycket praktiskt arrangerade och bara lite grann pratat om själva reaktionerna.

Hon var också glad att jag ska gå till Åke, hon hade hört mycket bra om honom.

Men det är verkligen märkligt hur snabbt jag blir trött. Att åka till sjukhuset, vara där och åka tillbaka, och jag är zonkad. Får bli lite vila nu i eftermiddag en stund innan B&J kommer för att hämta sakerna de ska ta i bilen.

Jag märker att min fot inte riktigt skjuter tillbaka blodet upp i benet, den svullnar så fort jag har den neråt, och jag fick tips om att spänna vadmusklerna vilket hjälper lite.

Men annars går det. Jag är frustrerad över att ha ont, frusterad över att jag inte är särskilt rörlig, och grinig över att jag är trött jämt - men det är mest gnäll. Jag hoppas jag ska må bättre när jag kommer hem igen från min rehab.

För er som undrar så åker jag alltså till Eksjö ikväll för en rehab på en 8-10 dagar. Bloggen kommer givetvis uppdateras ändå, jag kommer skriva lite varje dag för att få ur mig tankarna, och jag finns som vanligt på mobil och på 08-numret.

Tack, alla ni som finns där och stöttar. Det ska nog gå, det här också, även om det är märligt, mörkt och jobbigt ibland när man har ont.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0