Fredag i vårsolen

Så kom man då iväg till Åke Iwar, katastrofpsykolog idag. Jag fick efter mycket om och men från försäkringsbolaget lov att ta mig dit på enklast möjliga sätt (jag vet inte hur de tänkt annars, muppar), och Åke satt i ett litet kontor i Lund nära Elverket, tvärs över gatan från där jag själv jobbat en gång i tiden, på Labs2.

Han var en lugn och sansad person som man genast fick förtroende för. Det var inte svårt att börja berätta, men vissa detaljer fick som vanligt minnen att komma tillbaka, naturligtvis, men det var ju också meningen. Det blev mycket av en sammanfattning av allting som hänt ,men det kändes i vilket fall mycket bra, kompetensen var total, precis som alla sagt.

Efteråt stannade jag till med mina kryckor på Gräddhyllan och åt en lunch med bakad potatis och drack en polkagrismilkshake. Det kändes nästan som om jag inte var skadad alls.

Och alldeles nyss stegade Lova in med lite mer cola, och imorgon ska jag få spela rollspel. Ute är det en härlig vårkväll om än lite kylig, och på TV är det Maverick. It works.


Det SKA gå, så enkelt är det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0